יום חמישי, 29 בדצמבר 2022

מסביב לעולם ב-2023

שנת 2022 עומדת להסתיים, ובעוד אחרים מסכמים את השנה, אני כבר חושב על זו שאחריה.

רשימת היעדים עומדת להסתיים. הרשימה עוד לא יודעת את זה אבל טכנית, היא כבר הסתיימה. מתוך חמישים יעדים, יש ארבעה שעוד לא כתבתי עליהם. שניים מן העבר, שהסתיימו עוד לפני שהבלוג נולד. אני מניח שבמהלך חודש ינואר אכתוב על שניהם, לכל המאוחר הכתיבה תגרר לפברואר. מתוך שני היעדים האחרונים ממש, מספר ארבעים ותשע כבר הושלם. אל המדד שקבעתי להשלמה שלו הגעתי מזמן, אבל אני עדיין גורר את היעד עד שארגיש שהוא בשל מספיק כדי להציג אותו כאן. לדעתי הרגע הזה קרוב. יעד מספר חמישים הוא בעיקר טקסי. הלוגיסטיקה שכרוכה בביצוע שלו הושלמה לפני כמה שנים והוא ממתין לתורו בתור היעד האחרון בהחלט.

כתבתי לא מזמן ברשימה אחרת, שאחרי סיום רשימת היעדים, כשנתיים וחצי לפני הדדליין, אני אצטרך לחשוב לעצמי מה הלאה. מהרשימה עצמה לא רק שנהניתי, היו בה כמה יעדים שהיו life changing. מצד שני, הרשימה היתה התחייבות של אני מלפני כמה שנים, ולא תמיד התאימה לאני של היום. אני לא בטוח שרשימה שאכתוב היום לשתיים עשרה וחצי שנים קדימה (עד גיל שישים) זה משהו שאני צריך. אני כן אשמח שיהיה לי משהו כתוב, כי בלי רשימה רצונות ויעדים נוטים להתמסמס ולא לקרות אף פעם. בקיצור, אני עוד לא יודע מה אני רוצה מעצמי.

עוד דבר שכבר כתבתי עליו בעבר, הוא על הכוונה להוריד הילוך בכתיבה. יש רשימות ששמחתי לכתוב, אבל ההתחייבות לתעד כל דבר שקשור לרשימה גזל ממני הרבה זמן ואנרגיה, ואני חש הקלה לסיים את ההתחייבות הזו. בנוסף, אם נודה על האמת, לבלוג יש טראפיק מאוד מצומצם. מצד אחד, אני כותב בפלטפורמה ציבורית ומרגיש כאילו אני נחשף לכל העולם (ובפוטנציה, זה נכון) וזה לא תמיד מתאים לי. מצד שני, אני רואה את מספרי הכניסות וקצת מתבאס. חלק מזה נובע מסיבות שיווקיות, או ליתר דיוק אנטי-שיווקיות: גוגל עושים הכל כדי להרוג את הפלטפורמה הזו ואת היכולת לשלוח עליה עדכונים וגם אני לא משקיע בקידום עצמי.

רשימה חדשה עוד אין, אבל בין אם היא תהיה או לא, אני נמצא עמוק באחד מהיעדים הבולטים שבה, וזה להשלים ריצת מרתון בכל יבשת. אחרי אירופה (ברלין, פריז), אסיה (ישראל - טבריה ותל אביב), אנטארקטיקה ואוסטרליה, היבשת הבאה היא אפריקה.

עוד מעט, בחודש פברואר, קבוצת הריצה שלי יוצאת למחנה אימונים במרוקו. בדרך כלל מחנות האימונים האלו לא מסתדרים עם האילוצים האישיים והמקצועיים שלי אז אני מוותר עליהם, אבל הפעם נרשמתי. המחנה מתקיים בשמורת טבע הנמצאת כשעה נסיעה ממרקש, ובסוף הנסיעה מתקיים מרוץ שטח למרחקים שונים וגם מקצה אופניים. כמובן שניצלתי את ההזדמנות ונרשמתי למרחק המרתון המלא. המסלול עצמו רווי עליות ואין לי כוונה לקבוע שם שיאים אלא לרוץ אותו רגוע מאוד, באופן חווייתי וללכת בקטעים הקשים. מהסיבה הזו, למרות שאני מתאמן באופן סדיר ורצתי כמה ריצות ארוכות מאוד, לא בניתי לעצמי תוכנית אימון מסודרת. 

הברושור של המרוץ במרוקו

הנה קליפ שהופק לפני המרוץ של שנה שעברה:

לפני כחודש החלטתי לנסות את מזלי ולהירשם להגרלה של אחד ממרתוני המייג'ורס. אלו שישה מרתון נחשבים במיוחד וכוללים את ניו יורק, בוסטון, שיקגו, לונדון, ברלין וטוקיו. בגלל המיתוג שלהם, יש מתעניינים רבים ולא כל אחד יכול להירשם. יש מספר מקומות ששמורים לרצים מהירים, רצים שמגייסים כספים לצדקה, רצים ששילמו מחירים מופקעים לחבילות תיירות קומפלט ומקורבים שונים אבל כל השאר צריכים להשתתף בהגרלה (חוץ ממרתון בוסטון, שם אפילו האופציה של הגרלה לא קיימת). בחלק מהמרוצים, כמו לונדון, סיכויי הזכיה בהגרלה זעומים ועומדים על אחוזים בודדים, ובאחרים הם גבוהים יותר, אם כי אין סטטיסטיקות רשמיות שמפורסמות. למרתון הראשון שלי, בברלין, נרשמתי דרך הגרלה כזו, ולפני שנה ניסיתי שוב את מזלי ולא זכיתי (אם כי בסופו של דבר, הדברים התגלגלו כך שנסעתי לסידני, אוסטרליה, אז אולי זה לטובה).

לפני כחודשיים נרשמתי להגרלה של מרתון שיקגו. התוצאות הגיעו בתחילת דצמבר... זכיתי! המרתון מתקיים באוקטובר 2023, והוא יהיה הראשון שלי ביבשת אמריקה הצפונית. המרתון עוד רחוק ואני אתחיל לחשוב עליו רק אחרי החזרה ממרוקו, אבל יש פוטנציאל לריצה מהירה. אם כל התכניות יצאו לפועל כמתוכנן, תשאר אמריקה הדרומית כיבשת השביעית והאחרונה. אני מגלגל בראש רעיונות איפה לרוץ שם, אך בכל מקרה שום דבר לא מתוכנן לשנה הקרובה. 

כאמור, מרוקו היא היעד הבא. לא "יעד" מרשימה, אם כי יתכן שבעתיד היא תכלל, רטרואקטיבית ברשימה כזו, אבל עדיין יעד. אחרי סיום חמישים היעדים כבר אין לי כוונה לתעד כל דבר, אבל אני בטוח שיהיו חוויות ותומונות שארצה לפרסם כאן.

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה